Бери вершину і матимеш середину
Григорій Сковорода
Змагання — справа не з легких на ниві наукових досліджень як для початківців, так і бувалих манівців. Перевірка знань та вмінь, що формувались на заняттях гуртків, обраних за інтересами в позашкільному навчальному закладі — будинку дитячої та юнацької творчості, також— плід вирішення проблемних завдань, які виникли на уроках, наприклад, математики, історії та ін.
Отож, чи не дивно було б, щоб в час глобалізації, комп’ютерних, інноваційних технологій нашим маленьким винахідникам, а саме: із Салівської ЗОШ— Романку Богдану не сиділось на місці і не стало б цікаво, як і чому художник Маріуц Корнеліус Ешер створив шедеври, поклавши в основу геометрію, не ставши математиком. Тому що інтерес до вивчення таких попередників, наприклад, одного із них—Жуля Верна , який передбачив у своїх творах шлях до прогресу цивілізації, виник на уроках зарубіжної літератури. Але щоб стати дослідником, необхідно визначити та обґрунтувати математичну складову робіт художника Ешера. А щоб науково-дослідницька робота мала практичне значення — необхідно було самому навчитись створювати роботи декоративно-прикладного мистецтва, поклавши в основу симетрію та принцип мозаїки та показати приклад іншим. Нарешті наступив той момент задоволення, коли світ такого мистецтва сформував гармонію в душі, а це вже те, до чого прагнув художник, коли подолані межі між філософією, і мистецтвом, математикою — створені шедеври, що ведуть глядачів у світ парадоксу і невимушено спонукають глядачів та наших юних дослідників замислитись над філософією буття.
Не родили б краще грунти навколо залізничного переїзду Південної залізниці с.Підгірне Кременчуцького району, якби вихованка гуртка БДтаЮТ «Юний еколог» Пивонос Тетяна не провела діагностику забруднень та не оцінила екологічний стан грунтів названої території. А зробила це вона, провівши спостереження за зміною видового біорізноманіття грунтових безхребетних . Необхідно будо розв’язати гіпотезу—грунти токсичні! Недарма пророблено роботу, організовану за методичними рекомендаціями Алли Іванівни Горової, доктора біологічних наук із Дніпропетровська та наукового керівника Вальчук А.Р. І час вже прислухатись до рекомендацій юного дослідника щодо зменшення антропогенного навантаження на досліджуваній території!
Восьмикласниця Кириченко Каріна, вихованкат гуртка БД та ЮТ «Юні медики» на базі Потоківської ЗОШ дослідила харчовий статус дітей шкільного віку. Висновки вражають: режим дня не відповідає гігієнічним вимогам. Переважають захворювання, пов’язані з харчуванням, внутрішкільним середовищем, що є загрозою і фізичному розвитку дітей.
Уроки історії –це наше майбутнє і тому здійснена спроба Діхтяренком Олегом із Кам’яних Потік здійснити аналіз військової організації збройних формувань Українського січового стрілецтва та їх внесок у розвиток бойових часів Першої світової війни.
Дуже добре, що наші дослідники визначають вклад українців у незалежність нашої держави.
А класики гартують наших вихованців, кличуть їх досягати висот і ми, їх наставники, теж цього прагнемо. До перемог у обласному етапі!
Любов Гончар, методист БДтаЮТ
|