Звіт гуртка "Оригамі"на базі Пришибської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Одним із важливих завдань позашкільної освіти є створення умов для розвитку творчих здібностей дітей, задоволення додаткових освітніх потреб. Запропонована програма з оригамі розрахована на задоволення потреб особистості в набутті нових технічних, математичних та технологічних знань, умінь, навичок. Особливу актуальність набуває навчання елементів геометрії в початкових класах. Від успіху її вирішення не тільки успіх підготовки молодших школярів до вивчення систематичного курсу геометрії, а й підвищення рівня їхніх математичних знань у цілому. В опануванні геометричного матеріалу багато спільного з художнім сприйняттям світу, оскільки велике значення в геометрії має розвиток образного мислення. Мистецтво оригамі має значні можливості у цьому контексті.
Головна мета програми – розвиток творчих здібностей учнів шляхом навчання мистецтва оригамі.
У процесі навчання вирішуються наступні завдання:
- закріплення та розширення знань, отриманих на уроках математики, малювання;
- формування вмінь оперувати знаково-символічними засобами, які використовують для побудови інструкційних схем виробів;
- набуття знань про культури різних народів, зокрема, японську культуру;
- розвиток мислення учнів ( операційні порівняння, аналізу, узагальнення);
- розвиток творчого мислення;
- естетичне виховання молодших школярів.
Існують певні особливості методики навчання, а саме: на початку вивчення кожного розділу проводиться загальне знайомство з моделями, які можуть бути отримані в результаті його освоєння; знайомство з теоретичними положеннями, які необхідні при роботі; відпрацювання матеріалів із книг і математичних журналів; знайомство з матеріалами та інструментами які необхідні для виконання моделей і креслень; забезпечення схемами або іншим роздатковим матеріалом; пояснення і показ основних прийомів роботи.
Питання об’єктивної оцінки результатів занять оригамі не перший рік привертає професійну увагу психологів і педагогів. Метою занять оригамі є не складання великої кількості різноманітних фігурок, а розвиток у дітей певних здібностей і навичок, а саме:
- здійснювати послідовні дії;
- контролювати тонкі рухи рук і пальців;
- оперувати в уяві об’ємними предметами;
- читати креслення, за якими складаються моделі.
Крім того, заняття оригамі знайомить учнів на практиці з основними геометричними поняттями; сприяє набуттю перших навичок креслення; стимулює розвиток пам’яті; вчить концентрувати увагу; розвиває творчі здібності та дослідницькі вміння.
Брали участь у таких конкурсах: «Вернісаж талантів» (Каблукова М., Івахненко Я.) та «Великодній кошик» (Прохор К.,Каблукова М.). Зробили виставку своїх робіт в школі на батьківських зборах.
Керівник гуртка Ходор Юлія Іванівна
Відео на 25.20 хв. нагородження "Азбуки" - переможця у своїй віковій категорії сертифікатом на 250 євро для відпочинку в Болгарії на фестивалі "Inter Kitten"