Неділя, 22.10.2017
БДтЮТ    Кременчуцької районної ради
                       Будинок дитячої та юнацької творчості
Меню сайту
Міні-чат
200
Головна » Статті » ТЕХНІКО - ЕСТЕТИЧНИЙ » матеріали

Звіт гуртка "Чарівна скриня" при Омельницькому НВК (керівник Щербина Ірина Олександрівна)
Актуальність роботи гуртка пов’язана з бажанням оточувати себе красою. Краса буває як природна, так і та, яку ми створюємо самі, своїми руками. Людина завжди намагалася оточувати себе гарними речами: в інтер’єрі, одязі, прикрасах, іграшках… І для цього постійно вигадувала різні техніки та напрями в декоративно-ужитковому мистецтві. Декоративно-ужиткове мистецтво — один із видів художньої діяльності, твори якого поєднують естетичні та практичні якості. Декоративне означає «прикрашати». Ужиткове ж означає, що речі мають практичний вжиток, а не лише є предметом естетичної насолоди. Краса творів ужиткового мистецтва досягається завдяки декоративності. Декоративність є єдино можливим засобом вираження змісту та художньої образності. Поділ декоративно-ужиткового мистецтва на жанри здійснюється за призначенням предмета — меблі, одяг, посуд тощо, за технікою виконання — різьблення, ткацтво, розпис, за матеріалом — дерево, кераміка, текстиль, камінь, лоза, тобто використання природних матеріалів; металів та їхніх сплавів, пластмаси, скла, порцеляни, паперу та ін., тобто використання штучних, винайдених людиною матеріалів. Актуальність навчальної програми з декоративно-ужиткового мистецтва пов’язана з формуванням естетичних почуттів, комплексу елементарних мистецьких знань, свідомому прагненню здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері в процесі поглибленого оволодіння технологіями виготовлення ляльок – мотанок , іграшок у скульптурній техніці, виготовлення різноманітних сувенірів та прикрас із різного матеріалу. Особливий акцент у змісті програми зроблено на відродження українських традицій, а саме: виготовлення ляльки-мотанки та оволодіння різними техніками, які потрібні для її оздоблення; залучення вихованців до заняття рукоділлям формує в них естетичний смак, повагу до рідної батьківщини, традицій свого народу, розвиває творчі здібності, бережливе ставлення до праці. Особливість полягає у вихованні у дітей почуття самосвідомості, любові до своєї батьківщини та рідного краю, залученні вихованців до активної колективної праці, прищеплення поваги до декоративно-ужиткового мистецтва. Уміння помічати й розуміти прекрасне, цінувати його, створювати вироби своїми руками – це все збагачує духовний світ дитини. Під час роботи з виробами в учнів розвиваються старанність, працьовитість, формується творче ставлення до праці, виробляються певні навички та вміння, які можуть знадобитись у житті. Метою навчальної програми є:соціальна: залучити вихованців до шанобливого ставлення до праці, мистецтва, формування естетичного смаку, популяризації народних ремесел. освітня: ознайомлення з поняттями та знаннями, які стосуються декоративно-ужиткового мистецтва. виховна – формування естетичного смаку, дисциплінованості, шанобливого ставлення до своєї праці та праці іншого. - розвивальна – розвиток особистих здібностей вихованців, набуття навичок із виготовлення творчих виробів, вміння відображати своє бачення краси у виробі. Навчальна програма реалізується у гуртку позашкільної освіти та спрямована на вихованців середнього та старшого шкільного віку. У групі 16 вихованців. Загальний обсяг та тривалість занять становить 144 години на навчальний рік. Навчальна група формувалася відповідно до рівня підготовки та віку вихованців. - фронтальна (інформування, постановка загальних завдань, загальний інструктаж тощо); - групова (виконання адаптованих завдань); -індивідуальна (в окремому темпоритмі, за індивідуальними планами розвитку); -теоретичні (лекції, бесіди, інструктаж, консультування, експертиза виробів); - практичні (виконання вправ). Програма гуртка містить у собі теоретичну та практичну частини. Для реалізації теоретичних завдань використовуються: розповідь, яка супроводжується показами ілюстрацій, бесіда з оглядом виробів та аналізом їхніх конструкцій. Практична частина роботи включає вибір зразка виробу(моделі); підбір матеріалів, з якого буде виготовлятися виріб; виготовлення та оздоблення виробу. Для виконання особливо складних робіт і в період підготовки до виставок дитячих робіт проводяться індивідуальні заняття для найбільш обдарованих дітей. Протягом першого року навчання вихованці здобули основні навички з виготовлення виробів, уявлення про пропорції, виразність форм, засвоїли види швів, основні технологічні процеси виготовлення виробів, послідовність виконання окремих операцій в їх створенні та оформленні. Заняття початкового рівня навчили дітей робити прості іграшки, прикраси, сувеніри. Методами опрацювання навчального матеріалу є: правильність замальовувати моделі, підбір матеріалів, оздоблення своєї роботи. Вихованці вивчають властивості матеріалів, з яких виготовляються вироби (картон, вовна, бісер, капрон, тканина …), оволодівають прийомами й методами роботи з матеріалами та інструментами, вчаться обережно ремонтувати пошкоджені вироби та дотримуватись у своїй роботі правил техніки безпеки. На початковому рівні вихованці знайомляться також з історією виникнення виробів, що виготовляють. Створення навчальної програми обумовлена необхідністю інтегрувати знання гуртківців із історії, народознавства, креслення, трудового навчання, малювання. У програмі передбачено індивідуальну роботу з учнями згідно з Положенням про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, яке затверджене наказом Міністерства освіти і науки України . Вихованці гуртка беруть активну участь у різноманітних конкурсах і виставках: 22.10-семінар заступників з навчально-виховної роботи(виставка). 18.12-виставка робіт на благодійному концерті. Брали участь в конкурсі «Новорічна екоіграшка». Районна виставка новорічних іграшок. 18.02-благодійна акція «Для Українського солдата»(виставка - ярмарок) 25.02- семінар учителів англійської мови( виставка) 26.02-семінар учителів хореографії (виставка) 10.04-конкурс Великодній кошик. 22.04-семінар бібліотекарів «День книги»(виставка) 08.05-виготовлення маків-національних символів пам’яті 15.05-благодійна акція «Тепло дитячих сердець» (виставка-ярмарок) 21.05-виставка робіт під час проведення шкільного наукового товариства «Паросток надії». Брали участь у відбірковому конкурсі ІІІ фестивалю мистецтв для дітей та підлітків «Веселкові береги Дніпра». Сподіваюся, що весь збережений контингент вихованців продовжить свою роботу у наступному навчальному році.
Категорія: матеріали | Додав: nina (18.06.2015)
Переглядів: 131 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
КОМЕНТАРІ
Відео на 25.20 хв. нагородження "Азбуки" - переможця у своїй віковій категорії сертифікатом на 250 євро для відпочинку в Болгарії на фестивалі "Inter Kitten"

Немає слів, лише сльози на очах!

Дівчата добре попрацювали не тільки в конкурсах гри "Сокіл" ("Джура"), але взяли інтерв'ю. Це вже професійність.

Молодець, Каріно!! Відчула потребу миру!!!

Рій "Сагайдачний" - молодці!!!!
«Наш приятель сміливийвітер. Відвага – це наш заповіт.
 Ми роду козацького діти, Землі українськоїцвіт!»

Сильно сказано про сьогодення.

Поліна Вікторівна, сподіваємося , що участь у даному семінарі допоможе Вам передати набуті знання своїм вихованцям. Успіхів і натхнення!

Дуже сподобалась зустріч! Учні були в захваті.

Молодці! Так Тримати!

Дуже добре, що зберігаються українські традиції, зокрема весільні. Сучасні діти можуть долучитися до наших звичаїв.

Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz